Friska igen

Oj längesedan jag skrev nu. Ja Wilgot sov inte över hos sin farmor utan han och Micke åkte hem så dagen efter fick vi lämna honom 06.00 igen då vi skulle till Ullared. Fick köpt Wincents födelsedagspresent där, blir en trehjuling, Kettler, och Wilgot får en present han med, sin efterlängtade gitarr, sedan blir det lite trädgårdsredskap. Just trehjuhjulingen, den nya babyvakten och underkläder är sådant som är mycket billigare i Ullared, babyvakten var 300 kronor billigare och trehjuling också runt 300 kronor billigare mot billigaste nätbutiken jag hittat. annars tycker jag inte att barnkläder är så himla billigt där nere, regnkläder finns lika billigt på typ ICA Maxi och Klädkällaren, fast där har jag ju iofs inte varit på många år och de har fruktansvärt trist utbud för pojkar, blev bara jeans till Wilgot och 2 svarta byxor till Wincent förutom underkläder då. Ja pyjamas med, men de var inte lika billiga längre utan kostar 79.90 styck. Tröjor och t-shirtar fanns inget snyggt alls.

Ja nu är det friska igen, eller ja Wincent är snuvig och hostar lite ännu men de är på dagis igen som vanligt, Micke har däremot varit hemma och varit sjuk och jag har inte blivit sjuk ännu.

Annars har det varit en toppenväder idag, måste köpa vårjacka till Wilgot, får bli en svart skaljacka från POP, visst är de dyra men de håller bra och har ett bra andrahandsvärde om man vill sälja den sedan, ja får se hur en ser ut när både Wilgot och Wincent har haft den. Får köpa en ljusare jacka till sommaren senare i vår, en lite billigare på typ Kapp Ahl eller Lindex, Kap Ahl har snygga röda jackor i år och där har jag 25 % rabatt. Wincent har ju Wilgots gamla vårjacka, en grön från POP, kan bara inte förstå vad regnkläder i storlek 92 har tagit vägen, tror jag hade dom på dagis i höstas sist, det blev lätt att det hängde 2 par uppsättningar där, men hittade bara ett i storlek 86. Får leta vidare här hemma för annars så är de försvunna.     Han skall ju iofs ha storlek 98 snart, men 92 hade fortfarande varit lagom på just regnkläder.

Annars pratar Wincent på här hemma, härmar allt och ibland kommer 2-ords meningar. Pratar betydligt mer än vad Wilgot gjorde i samma ålder och härmar ibland ord han absolut inte skall lära sig :-), tur han glömmer de fort om man inte upprepar dom. Ja och på dagis verkar han stormtrivas, tror jag det, det är verkligen toppenbra där, så underbara fröknar.

 

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar