Trotsiga ungar

Här händer inte så mycket mer än att jag ständigt är skogstokig på ungarna, Wincent är i värsta trotsåldern och får utbrott hela tiden och skriker, slåss och kastar saker. Härmar allt man säger, nu är favoriten att härma efter mig när han skall lägga sig, även då håller han på att bråka minst 30-40 minuter. ”Lägg dig ner” säger han efter mig.

Wilgot bråkar han med , lyssnar inte alls och gör absolut inte som vi säger, även om jag säger ifrån 10 gånger fortsätter han och tillslut skriker jag av ilska. Städar gör han inte heller, de hade roat sig med att hälla ut precis alla leksaker, så nu ligger de i 2 sopsäckar, inte meningen att jag och Micke skall städa upp efter dom hela tiden.

Eftersom de inte lyssnar och inte kan uppföra sig så vägrar jag hälsa på någon med de två tillsammans, de trissar upp varandra och vägrar lugna ner sig och lyssna, vilket gör att man bara bli arg och irriterad och vi får åka hem. Så i fortsättningen tills de lär sig lyssna får Micke, vilket de oftast blir eftersom han har körkort ta med sig en av dom, jag stannar hemma med den andre.

Annars går det som vanligt bra på dagis, båda gillar ju att vara där.

Var i stan med Wilgot igår, men han hade nog hellre varit på dagis där alla vattenpölar  fanns, han älskar ju att vara ute i regnet och plaska i vattnet.  Rinner ju vatten i diket utanför huset nu när det regnat så mycket, där vill han gärna vara och ”fiska” 🙂 . Ja båda barnen älskar att vara ute och hade trivts bäst på ett ”utedagis” där de får vara ute hela dagarna, synd det inte finns något här i Alafors.

Ja Wincent blir 2 år på lördag, stora killen nu, pratar mycket mer än Wilgot gjorde, både två och tre ordsmeningar kan ploppa ur hans mun i bland, ja som lägg dig ner 🙂 .

Bråk om Tripp Trappstolen är det med, Wincent vill inte sitta i sin matstol så vi måste skaffa en begagnad Tripp trapp till han med, finns ju för runt 500:-

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar